Explore Hands, Printmaking, and more!

Atractiva diversion fundada en licitos juegos de manos. Minguet e Yrol, Pablo (1733-1778) — Libro — 1778

Atractiva diversion fundada en licitos juegos de manos. Minguet e Yrol, Pablo (1733-1778) — Libro — 1778

Portraits of Sir Endymion Porter and Sir Anthony van Dyck; both men standing in front of a column and draped curtain, half-length, their hands resting on a boulder; proof before letters; in an oval; after Anthony van Dyck  Engraving

Portraits of Sir Endymion Porter and Sir Anthony van Dyck; both men standing in front of a column and draped curtain, half-length, their hands resting on a boulder; proof before letters; after Anthony van Dyck Engraving

Bullfighter smoking standing whole-length in profile to left; picador, another bullfighter and dogs seated in front of a wall with curtain and inscription; skin of dead bull on a stool to right; bull-ring in the background; frontispiece for 'Colección de las principales suertes de una corrida de toros' (Madrid, 1790). 1790 Hand-coloured etching

Bullfighter smoking standing whole-length in profile to left; picador, another bullfighter and dogs seated in front of a wall with curtain and inscription; skin of dead bull on a stool to right; bull-ring in the background; frontispiece for 'Colección de las principales suertes de una corrida de toros' (Madrid, 1790). 1790 Hand-coloured etching

Portrait of the priest Sebastián de Jesús three-quarter length facing front, with piece of bread in his right hand and cloth over his left shoulder. 1782 Etching and engraving

Portrait of the priest Sebastián de Jesús three-quarter length facing front, with piece of bread in his right hand and cloth over his left shoulder. 1782 Etching and engraving

Our Lady of Mercy, after a carving by Mena; virgin and child, whole-length facing front, holding ensign in her right hand, standing on clouds surrounded by angels with palms, chains and fetters. 1767-1810 Engraving

Our Lady of Mercy Fernando Selma

Christ Child three-quarter length, looking up and facing front, his hands crossed over his chest holding the cross.  1763 Etching and engraving

Christ Child three-quarter length, looking up and facing front, his hands crossed over his chest holding the cross. 1763 Etching and engraving

Estudio de manos (José de Ribera)

Estudio de manos (José de Ribera)

Image result for Martha's Vineyard

Deaf History Month is March April let's take a quick look back at some of the most pivotal moments. If you want the full story, visit the history section of your local library!

Juan de Iciar

Arte subtilissima a by peacay

Estudio de pies (José de Ribera)

Estudio de pies (José de Ribera)

Paquete incompleto con 40 de 48 naipes.  Litografía 1825-1850 Backs de color impresas mano con un diseño de líneas diagonales onduladas punteadas de color rosa

Full: Front Incomplete pack with 40 of 48 playing-cards. Hand-coloured lithograph Backs printed with a design of pink dotted wavy diagonal lines © The Trustees of the British Museum

[San Magín]. Ballester, Joaquín 1740-1808 — Grabado — 1760-1800?

[San Magín]. Ballester, Joaquín 1740-1808 — Grabado — 1760-1800?

Retrato del pintor francés François Boucher, después de Roslin;  medio cuerpo, sentado en el sillón, se volvió hacia la derecha y mirando al frente, llevaba peluca empolvada, con una pluma en la mano derecha;  en forma ovalada, con la paleta, los pinceles, la cartera en el primer plano.  1761 Aguafuerte y grabado

Retrato del pintor francés François Boucher, después de Roslin; medio cuerpo, sentado en el sillón, se volvió hacia la derecha y mirando al frente, llevaba peluca empolvada, con una pluma en la mano derecha; en forma ovalada, con la paleta, los pinceles, la cartera en el primer plano. 1761 Aguafuerte y grabado

The Italian musician Niccolò Jommelli holding a mask in his left hand and surrounded by other musicians, all wearing Classical draperies; landscape in the background; illustration to the fourth chant of Tomás de Iriarte's poem 'The Music'. 1779 Etching and engraving

The Italian musician Niccolò Jommelli holding a mask in his left hand and surrounded by other musicians, all wearing Classical draperies; landscape in the background; illustration to the fourth chant of Tomás de Iriarte's poem 'The Music'. 1779 Etching and engraving

Pedro de Villafranca Jeroglífico, con personificación femenina de la fe que sostiene una gran cantidad en la mano izquierda y con la derecha la mano del Philip muertos que emerge de una nube;  paisaje en el fondo, desplácese con un versículo de los Salmos anteriores y texto en un trozo de tela por debajo;  uno de cuarenta y cinco ilustraciones para Rodríguez de Monforte de 'Descripción de las honras Que se hicieron un Phelippe Quarto ".  c.1666 Aguafuerte

Pedro de Villafranca Jeroglífico, con personificación femenina de la fe que sostiene una gran cantidad en la mano izquierda y con la derecha la mano del Philip muertos que emerge de una nube; paisaje en el fondo, desplácese con un versículo de los Salmos anteriores y texto en un trozo de tela por debajo; uno de cuarenta y cinco ilustraciones para Rodríguez de Monforte de 'Descripción de las honras Que se hicieron un Phelippe Quarto ". c.1666 Aguafuerte

Emblem of the Royal Society of Friends of the Country with the slogan Irurac bat (The three, one) via Wikimedia Commons.

Pinterest
Search